TRABANT

*Aceasta masina, care initial nu era destinata sa fie autoturism, a creat una dintre cele mai mari greseli sau pasiuni din istoria automobilului. In anii '50, cind mijloacele de transport ieftine erau peste tot in Europa, a venit ideea crearii unui intermediar intre motocicleta si automobil. Trabant, care initial fusese denumit AWZ P70, a fost proiectat ca o motocicleta cu caroserie inchisa, propulsata de un motor de capacitate mica.
Firma germana DKW producea in perioada dintre cele doua razboaie mondiale automobilul popular F8. Uzina de Automobile din Zwickau (AWZ) a continuat productia lui F8 si, dupa razboi, versiunea modificata, F9. La inceputul anilor '50, masinile F9 devenisera demodate. In 1953, productia lui F9 a fost transferata la Eisenach, la firma EMW, devenita mai tirziu Wartburg.
La Zwickau, un nou model a fost proiectat - P70 (P de la plastic si 70 de la capacitatea cilindrica, aprox. 700 cmc), fiind primul automobil german de mic litraj realizat din plastic (Duroplast). AWZ P70 a fost prezentat la Tirgul de la Leipzig 1955. Motorul sau se baza pe cel al vechiului F8: doi cilindri, doi timpi, 690 cmc, 22 CP. Cu acest motor, masina cintarea 820 kg si atingea o viteza maxima de 90 km/h. O cutie cu trei viteze nesincronizate transmitea puterea rotilor din fata. Doua tipuri de caroserie erau oferite: limuzina si kombi. Timp de patru ani au fost produse aproximativ 30.000 de masini. Incepind din 1957, un nou model refacut a fost produs: P50. Acest model a purtat pentru prima data numele de Trabant. P50 avea un motor cu 2 cilindri in 2 timpi, 500 cmc, 18 CP. Cutia cu patru trepte era nesincronizata.
In 1964, dupa ce 132.000 de modele P50 fusesera produse, noul P601 isi face debutul. Aceasta masina avea motorul de 594 cmc, 26 CP, derivat din cel al lui P50, ce permitea masinii sa atinga o viteza maxima de 100 km/h, la un consum de 7-9 litri de benzina. P601 avea doua tipuri de caroserie: sedan si kombi. Mai tirziu a fost realizata si o versiune cabriolet fara usi, iar in ultimii ani, s-a montat motorul de la VW Polo. Dupa caderea zidului Berlinului, productia lui P601 a fost oprita, iar uzina inchisa.