PORSCHE

*Marca Porsche a fost creata de constructorul unui autoturism sport, derivat din tipul Volkswagen, inginerul Ferdinand Porsche. Acesta a exercitat o mare influenta in tehnica de automobile din Germania. Primul sau automobil, Lohner, cu motor electric, s-a facut aparitia la Salonul de la Paris in anul 1900. Ulterior, a lucrat ca director sportiv la Mercedes, Austro-Daimler si Auto-Union, fiind creatorul tipului Mercedes-Benz SSK, Auto Union de curse, Volkswagen si, dupa anul 1964, a autoturismului Porsche 356 si, ulterior, 911.
*Porsche 911 se fabrica, ca si bunica sa, VW Coccinelle, de peste 30 de ani. Prima data, 911 a fost prezentat in septembrie 1963 la Salonul de la Frankfurt, sub denumirea de Porsche 901. Insa, Peugeot achizitionase toate drepturile asupra cifrelor cu 0 la mijloc, astfel ca noul Porsche se va numi 911. Elaborat dupa cel de al doilea razboi mondial prin utilizarea unui numar mare de piese de la Volkswagen, Porsche 356 a atins perioada de apogeu in anii '60. Asigurarea unui succesor a devenit o necesitate si astfel s-a ajuns la proiectul Type 7. In privinta designului, primele linii au fost trasate de directorul compartimentului de design, Alexander Porsche, nepotul legendarului Ferdinand Porsche si fiul doctorului Ferry Porsche. El a impus solutia unui 2+2 cu motor in spate, perpetuind astfel traditia casei. Motorul era boxer in 6 cilindri, de 2 litri. O turbina axiala asigura racirea fortata a motorului. Noua masina depasea viteza de 200 km/h la o putere a motorului de 130 CP. Tinuta de drum nu era tocmai ideala, problema de stabilitate insotind modelul 911 de-a lungul intregii sale existente. In primii doi ani, motorul a ramas acelasi, de-abia in 1966 aparind o versiune S cu supapele marite si axul cu came nou. Puterea a crescut la 160 CP intr-o prima etapa si la 170 CP in varianta cu injectie mecanica. Noul 911 atingea viteza maxima de 255 km/h. Este momentul in care isi fac aparitia discurile de frina ventilate si celebrele jante Fuchs din magneziu. Incepind cu anul 1967, Porsche a prezentat modelul 911 in trei versiuni: T, L si S. L era modelul de baza, S era o varianta mai puternica, iar T s-a dorit modelul abordabil, cu un motor de 110 CP. In 1972, Porsche avea sa prezinte modelul Carrera RS (RS = rallye-sport), cu un motor de 2,7 litri la o masa totala de numai 900 kg. Era un model sa satisfaca cerintele din competitii: 245 km/h si 25 secunde pe 1 km cu start de pe loc. Din 1974, modelul 911 adopta definitiv cilindreea de 2,7 litri. In acelasi timp, este generalizata injectia Bosch K-Jetronic. Porsche va triumfa cu aceasta tehnologie in campionatul CanAm, cu un 917 a carui putere atingea 1.000 CP. Desi primul model Turbo a fost prezentat in 1974, primele cercetari privind supraalimentarea acestui motor dateaza din 1969. Baza a reprezentat-o motorul RS de 3.0 litri. Porsche. Pe parcursul anilor, 911 a fost fabricat in mai multe variante: cabriolet, targa, speedster, Turbo sau varianta cu farurile escamotabile, preparata de specialistul Ruf. Din Porsche 911 a derivat supermasina 969, care a cistigat Raliul Paris-Dakar. In 1993, Porsche 911 a fost restilizat, renuntindu-se pentru prima data la vechea caroserie. *Oferta Porsche a fost completata, in timp, cu modelele 924, 944, 928, 968, dar nici unul nu a avut succesul lui 911.
Adresa: Dr.Ing.h.c. Ferry Porsche AG, Porschestr. 42, 70435 Stuttgart, Deutschland.