OLTCIT

*In anul 1977 a inceput sa se construiasca, la Craiova, un complex industrial ultramodern, pentru fabricatia autoturismelor de mic litraj. In baza unui contract intre firma franceza Citroen, Centrala Industriala de Autoturisme din Pitesti si Casa de Comert Exterior a luat fiinta Societatea Mixta pentru producerea si comercializarea autoturismelor de mic litraj Oltcit(denumirea provenea de la regiunea Olt si primele litere de la Citroen). Complexul industrial cuprindea 6 unitati de productie: ambutisaj-feraj, vopsitorie-caroserie, montaj, uzinaj, vopsitorie piese mici si feraj usor, magazie centrala de piese. La acestea se adaugau pavilionul administrativ, centrul de formare profesionala, statia de compresoare, statia de reparare si incarcare electrocare, sala de sedinte si restaurant. Procesul de productie al autoturismului Oltcit a fost conceput la nivelul tehnicii de virf a anului 1978 dar, datorita unor intirzieri, productia a fost inceputa in 1982. Modelul era produs in trei variante: Club, Special si Axel 12 TRS. Caroseria deriva din modelul Visa al firmei Citroen si era de tipul coach cu doua usi si hayon. Aceasta era comuna pentru toate variantele, diferind gradul de echipamente. Toate tipurile de motor erau construite dupa solutia boxer, fiind racite cu aer, prin termosuflanta. Dintre dotari, cele mai interesante erau: aprindere electronica, semiaxe planetare tip Rzeppa, frine cu discuri ventilate, bord cu comenzi ergonomice, confort interior modern.
Special - modelul economic. Motorul avea 2 cilindri, 652 cmc, 34 CP, 120 km/h , consum 5,7 litri si era dotat cu aprindere electronica integrala. Acest model a fost retras din productie dupa citiva ani datorita cerintei reduse.
Club - modelul de baza. Motorul avea 4 cilindri, 1.129 cmc, 56 CP, 149 km/h, consum 6,7 litri. A fost construit in diverse variante, RN, RT si furgoneta. La TIB 89, a fost expus si un prototip cu patru usi, denumit Oltina. Dupa 1989, s-a renuntat la denumirea Oltcit Club, contractul cu firma Citroen expirind, iar numele firmei schimbindu-se in Oltena. Acest model s-a produs pina la incheierea contractului cu firma Daewoo, in ultimele clipe de existenta, fiind supus unui face-lift si dotarii cu motorul de 1.300 cmc. La o editie a TIB a fost expus si prototipul unui cabriolet, construit pe baza modelului 12 TRS.
Axel 12TRS - modelul pentru export (1.299 cmc). Se deosebeste de celelalte variante prin performante si dotari: spoiler, eleron, jante din aliaj usor, ceas electronic, banda de protectie laterala.
Rodae Automobile - reprezinta cea mai mare investitie straina din Romania, Daewoo detinind 51% din capital. Programul prezentat de firma coreeana prevedea asamblarea, pentru inceput, de autoturisme Daewoo Nexia. Acest model, vindut in Romania sub denumirea de Rodae Cielo, reprezinta versiunea reintinerita a modelului Opel Kadett. Din 1996, se fabrica acest model in varianta berlina, cu patru usi. Linia masinii este moderna, interiorul este confortabil, nivelul de echipare pentru varianta GLE fiind de exceptie si la un pret fara concurenta. Din dotarile optionale, cele mai interesante sint: climatizare, cutie automata, servodirectie, geamuri electrice, ceas digital, radiocasetofon, oglinzi reglabile din interior, faruri de ceata. Motorul are 4 cilindri in line, 1.498 cmc, 80 CP, injectie multipunct, sistem de aprindere cartografic. Consumul este de 7,8% la 120 km/h, viteza maxima fiind de 176 km/h. Apoi, pe linia de asamblare au fost introduse noi modele Daewoo: Tico, Espero, Leganza, Damas, Matiz, Nubira, Chairman, Musso si Korando.
Adresa: Rodae Automobile S.A., Sos. Caracal, km 3, Craiova, jud. Dolj, Romania.