HYUNDAI

Atunci cind in 1940, Chung Ju-Yung isi injgheba propriul atelier de reparatii auto, probabil ca nu realiza ca avea sa devina cel mai bogat om al Coreei. Dupa 7 ani, in 1947, acesta infiinteaza Hyundai Engineering & Construction Co (HEC). Destul de repede, HEC a devenit liderul constructorilor sud-coreeni, implicat in cele mai dificile edificii, de la aeroporturi si poduri pina la centrale nucleare. In 1972, HEC se extinde la industria grea, incepind constructia de nave maritime, elicoptere si tancuri pentru armata coreeana. Hyundai Electronics si Hyundai Robotics au aparut in anii '80 pentru a produce memorii de computere, sisteme informationale, roboti industriali. Au mai fost fondate Hyundai Mechant Marine Co, Hyundai Securities Co, Hyundai Marine and Fire Insurance Co si Hyundai International Merchant Bank Corp. 'From chips to ships' (de la cipuri microelectronice la vapoare) - este sloganul mai mult decit adevarat pe care Hyundai il are. In coreeana, Hyundai inseamna 'modern'.
Primul model realizat de Hyundai a fost Pony, prezentat in premiera la Salonul de la Torino in 1974. De atunci au fost lansate multe modele, in 1995 realizindu-se o cifra de afaceri de 13,3 miliarde dolari. S-au produs 1.213 milioane de automobile, din care au fost exportate aproape 500.000, exportul lui Hyundai fiind sensibil mai mare decit intreaga productie a lui Volvo, de exemplu. De la primul export realizat in Ecuador in 1976, s-au exportat peste 3,6 milioane de automobile in 160 de tari. In 1995, automobilele Hyundai detineau un procent de 49% din piata coreeana, fiind urmat de Kia cu 30% si Daewoo cu 17%. Hyundai are fabrici in Tailanda, Egipt, Indonezia, Botswana si Zimbawe. In curind vor aparea uzine si in Turcia, China, Polonia, Pakistan, ajungindu-se la 19 tari pina la sfirsitul secolului.
Adresa: Hyundai Motor Company, 140-2 Ke-dong, Chongro-ku, Seoul