|
FSO
*Realizat la Fabryka Somochodow Osobowych FSO(1934), Polski Fiat 125p a
fost prezentat in anul 1968. Acesta era rezultatul combinatiei dintre caroseria
Fiat-ului 125 si motorul Fiat-ului 1300. Polski Fiat 125p, incepind din anul
1971, se construieste si sub forma de station-wagon. Motorul, de 1295 cmc,
avea o putere de 70 CP (SAE) ce imprima masinii o viteza maxima de 140
km/h. Pe aceeasi caroserie s-a montat si motorul de 1481cmc, cu putere
maxima de 80 CP (SAE) si viteza maxima de 155 km/h. Urmatorul model Fiat
produs de FSO a fost 126. Acesta, denumit Polski Fiat 126p, avea aceleasi
caracteristici cu cele ale masinii originale: motor cu 2 cilindri plasat in spate,
racire cu aer fortata prin turbosuflanta, 594 cmc, 23 CP, suspensie cu 4 roti
independente, 4 frine cu tamburi, viteza maxima 105 km/h, consum 5,3
litri/100 km. In 1978, FSO realizeaza modelul Polonez, o masina cu o
caroserie conceputa in atelierele proprii, bazata pe mecanica lui 125p. Masina,
de tipul fastback cu 4 usi si hayon avea motoarele de 1300 - 65 CP si 1500 -
75 CP ce permiteau atingerea vitezei maxime de 140 si 150 km/h.
*In martie 1996, coreenii au achizitionat o parte a intreprinderii de stat
poloneze FSO, pentru a produce acolo modele Daewoo.
Adresa: FSO Motor sp. z.o.o., ul. Jagiellonska 83, 03-215 Warszawa
Poland
|
|