BUICK

Primul autoturism David Buick a fost construit dupa designul american conventional, fiind echipat cu un motor dublu montat la mijloc, sub podea, o transmisie planetara cu doua viteze si actionare finala cu lant. Dar, neobisnuit pentru acele vremuri, erau supapele in cap, in totalitate actionate mecanic, o caracteristica pentru toate masinile Buick, cu exceptia seriei din anii 1906-1909, care avea supape laterale. Modelele respective aveau capacitatea cilindrica de 2,6 litri, iar, ca o curiozitate, pretul de vinzare era de 1250 dolari. Gama respectiva a fost completata cu motorul patrat de 4,2 litri montat in fata, care a fost comercializat in Anglia.
*Odata cu formarea General Motors-ului de catre W.C. Durant, in 1908, Buick a fost unul dintre membrii fondatori ai acestui grup. Un an mai tirziu, Bob Burman, conducind un Buick, a obtinut victoria la prima cursa automobilistica desfasurata la Indianapolis. Poate si datorita acestei victorii, vinzarea a depasit, in 1910, cifra de 30.000 de bucati, un record in acea vreme.
*In urmatorii ani, autoturisme Buick cu caroserie englezeasca au fost vindute in Marea Britanie, toate purtind marca British Bedfords, ca apoi aceasta sa se modifice in Bedfords-Buick. In 1912 transmisia planetara a fost abandonata si a inceput fabricarea masinilor cu patru cilindri, avind capacitati de 2,7 l; 3,3 l; 5,2 l, cu actionare pe partea dreapta si cu maneta de frina si maneta cutiei de viteze montate pe portiera. Aprinderea electrica cu delcou si pornirea electrica au fost introduse la toata seria modelelor fabricate in 1914, an in care Buick a scos pe piata primele 6 modele denumite B-55. In anul 1916 vinzarea masinilor a ajuns la cifra de 126.000, iar dupa primul razboi mondial, Buick detinea a patra pozitie (dupa Ford, Dodge si Chevrolet, care erau mai ieftine) la vinzarea in SUA, gratie modelelor de 2,8 si 3,9 litri.
*Anul 1924 a fost anul modificarilor esentiale: au fost introduse frine si la rotile din fata, ca echipament de serie, iar chiulasa a devenit detasabila. Un an mai tirziu, masina cu 6 cilindri a devenit modelul de baza, ea fiind complet restilizata in 1929, cind s-au adaugat amortizoarele hidraulice, iar capacitatile cilindrice ale celor doua modele de baza au crescut la 3,8 si 5,8 litri. Cutia de viteze sincronizata a fost introdusa la inceput numai pe modelele mai scumpe, pentru ca in 1923 aceasta sa echipeze intreaga gama. Evolutia lui Buick pina la cel de-al doilea razboi mondial a urmat politica lui General Motors. In anul 1953 compania a fabricat modelul V6 cu capacitatea de 5,7 litri si puterea maxima de 188 CP, care a stat la baza autoturismelor fabricate dupa anul 1954.
*Datorita scaderii vinzarilor, a fost aruncat pe piata modelul V8 de 3,1 litri, inlocuit un an mai tirziu cu un V6 cu blocul motor turnat din fonta, care a fost folosit si pe masinile Oldsmobile. Cererea pentru masini cu alura sportiva a condus la aparitia in 1963 a lui Riviera Sport care, in 1966 avea capacitatea cilindrica de 7 litri si 340 CP.
*In 1972, toate masinile Buick erau dotate cu frine anterioare pe disc, iar puterea motorului a fost diminuata de la 370 CP la 250 CP. Modelul Riviera a fost restilizat in genul lui Chevrolet Corvette. In 1973 se fabricau numai motoare V8 de 5735 si 7456 cmc, iar modelul Skylark a stat la baza noului model numit Century. In 1988 Buick a lansat modelul sport Reatta, echipat cu un motor V6 transversal de 3,8 litri, care dezvolta o putere de 172 CP si o viteza de 200 km/h.
Adresa: Buick Motor Division, Fint, Michigan 48550 USA