|
AUDI
* In anii '30, pentru a supravietui crizei
economice, patru firme se unesc sub simbolul
celor patru
cercuri: Horch, Wanderer, Audi si DKW. Numele reunirii
era Auto Union. In primele 15 luni de existenta, noua
firma a realizat cu ajutorul doctorului Ferdinand Porsche
un model pentru cursele din Europa. In octombrie 1932 se
anunta la Paris noua formula de curse: capacitatea
motorului si supraalimentarea erau nelimitate, greutatea
fiind de max. 750 Kg fara pneuri si combustibil. Porsche
a trecut la pregatirea unei masini de curse
revolutionare: 16 cilindri supraalimentati, 4,4 litri,
motor plasat intre scaunul pilotului si rotile din spate.
Ascensiunea lui Hitler a dat prilejul subventionarii
anuale a firmei cu o suma de 100.000 DM primului
constructor care va realiza o masina de Grand Prix dupa
noua formula. Mercedes Benz si Auto Union au prezentat
simultan proiectele lor, decizia fiind de a imparti suma
intre ele. Dupa anuntarea formulei de 750 Kg, nimeni de
la Auto Union nu se gindea la o masina de sport. Von
Oertzen, membru al Comitetului director, va propune
realizarea unei masini de curse DKW ce urma sa fie
sprijinita financiar de catre guvern, in cazul aprobarii
proiectului de catre Adolf Hitler. Ideea a fost luata in
serios si Von Oertzen obtine o intrevedere la Hitler,
pentru Ferdinand Porsche. Noua masina urma sa fie
pilotata de Hans Stuck si printul Leiningen. La
intrevedere a fost prezent si Hans Stuck. Hitler se arata
interesat ca masina sa fie construita de catre Mercedes,
spunind ca Auto Union nu are nici un viitor. Apoi acesta
a purtat o discutie de o ora si jumatate cu Porsche, dind
dovada de cunostinte tehnice foarte bune, la finele
careia Hitler parafa subventia anuala si primele de
victorie pentru Auto Union. Masina a fost prezentata
presei in noiembrie 1933, dupa care la inceputul lui 1934
Stuck efectueaza la Avus primele teste. Apoi, pe
autostrada Milano-Varese obtine 249 Km/h, cu 24 Km/h mai
mult decit viteza maxima a masinii Alfa Romeo, cea mai
rapida masina de curse la data respectiva. Automobilul
avea un motor central V16 la 45 grade, 4.360 cmc. Puterea
era de 295 CP la 4.500 rpm. Prima cursa a avut loc la
Avus. Stuck, sub privirile lui Hitler, conduce trei
sferturi din cursa, dupa care abandoneaza. Totusi, un
Auto Union termina pe locul trei. In 1934, Stuck cistiga
trei curse importante: GP al Germaniei, Elvetiei si
Cehoslovaciei, devenind campion al Germaniei. In 1938
formula de Grand Prix se schimba, capacitatea fiind
limitata la 3 litri pentru motoarele supraalimentate si
4,5 litri pentru cele aspirate. Apoi, Ferdinand Porsche
isi concentreaza atentia pentru realizarea masinii
populare Wolkswagen iar razboiul bate la usa. Din cele
patru firme, astazi a mai supravietuit doar AUDI. Uitata
dupa 1939, firma a reinviat in 1965 cind s-a unit cu
Volkswagen si Mercedes in vederea unei colaborari
tehnico-economice. Ulterior, s-a asociat si cu NSU, iar
actualmente face parte din grupul VAG, si se prezinta ca
departamentul de lux a lui VW. In cursele
automobilistice firma revine cu succes abia la inceputul
anilor '80 cind, gratie modelului Quattro si a renumitilor piloti Hanu
Mikkola, Walter Rohrl si Michele Mouton a cistigat
numeroase raliuri.
Adresa: Audi AG, Auto-Union-Straße, 85057,
Ingolstadt, Deutschland
|
|