AUDI

* In anii '30, pentru a supravietui crizei economice, patru firme se unesc sub simbolul celor patru cercuri: Horch, Wanderer, Audi si DKW. Numele reunirii era Auto Union. In primele 15 luni de existenta, noua firma a realizat cu ajutorul doctorului Ferdinand Porsche un model pentru cursele din Europa. In octombrie 1932 se anunta la Paris noua formula de curse: capacitatea motorului si supraalimentarea erau nelimitate, greutatea fiind de max. 750 Kg fara pneuri si combustibil. Porsche a trecut la pregatirea unei masini de curse revolutionare: 16 cilindri supraalimentati, 4,4 litri, motor plasat intre scaunul pilotului si rotile din spate. Ascensiunea lui Hitler a dat prilejul subventionarii anuale a firmei cu o suma de 100.000 DM primului constructor care va realiza o masina de Grand Prix dupa noua formula. Mercedes Benz si Auto Union au prezentat simultan proiectele lor, decizia fiind de a imparti suma intre ele. Dupa anuntarea formulei de 750 Kg, nimeni de la Auto Union nu se gindea la o masina de sport. Von Oertzen, membru al Comitetului director, va propune realizarea unei masini de curse DKW ce urma sa fie sprijinita financiar de catre guvern, in cazul aprobarii proiectului de catre Adolf Hitler. Ideea a fost luata in serios si Von Oertzen obtine o intrevedere la Hitler, pentru Ferdinand Porsche. Noua masina urma sa fie pilotata de Hans Stuck si printul Leiningen. La intrevedere a fost prezent si Hans Stuck. Hitler se arata interesat ca masina sa fie construita de catre Mercedes, spunind ca Auto Union nu are nici un viitor. Apoi acesta a purtat o discutie de o ora si jumatate cu Porsche, dind dovada de cunostinte tehnice foarte bune, la finele careia Hitler parafa subventia anuala si primele de victorie pentru Auto Union. Masina a fost prezentata presei in noiembrie 1933, dupa care la inceputul lui 1934 Stuck efectueaza la Avus primele teste. Apoi, pe autostrada Milano-Varese obtine 249 Km/h, cu 24 Km/h mai mult decit viteza maxima a masinii Alfa Romeo, cea mai rapida masina de curse la data respectiva. Automobilul avea un motor central V16 la 45 grade, 4.360 cmc. Puterea era de 295 CP la 4.500 rpm. Prima cursa a avut loc la Avus. Stuck, sub privirile lui Hitler, conduce trei sferturi din cursa, dupa care abandoneaza. Totusi, un Auto Union termina pe locul trei. In 1934, Stuck cistiga trei curse importante: GP al Germaniei, Elvetiei si Cehoslovaciei, devenind campion al Germaniei. In 1938 formula de Grand Prix se schimba, capacitatea fiind limitata la 3 litri pentru motoarele supraalimentate si 4,5 litri pentru cele aspirate. Apoi, Ferdinand Porsche isi concentreaza atentia pentru realizarea masinii populare Wolkswagen iar razboiul bate la usa. Din cele patru firme, astazi a mai supravietuit doar AUDI. Uitata dupa 1939, firma a reinviat in 1965 cind s-a unit cu Volkswagen si Mercedes in vederea unei colaborari tehnico-economice. Ulterior, s-a asociat si cu NSU, iar actualmente face parte din grupul VAG, si se prezinta ca departamentul de lux a lui VW. In cursele automobilistice firma revine cu succes abia la inceputul anilor '80 cind, gratie modelului Quattro si a renumitilor piloti Hanu Mikkola, Walter Rohrl si Michele Mouton a cistigat numeroase raliuri.
Adresa: Audi AG, Auto-Union-Straße, 85057, Ingolstadt, Deutschland